نرم افزار کدویژن AVR یکی از نرم افزارهای مناسب برای شروع کار با میکروکنترلرهای AVR است. کدویژن تنها IDE برای میکروکنترلرهای AVR است که دارای یک تولید کنندۀ کد یا Code Generator است. این تولید کننده کد که CodeWizardAVR نام دارد، می‌تواند برای تراشه های AVR8 ، AVR8X و XMEGA کد تولید نماید. یکی از قابلیت‌های نرم افزار کدویژن، کتابخانه‌های آن است. در نرم افزار کدویژن کتابخانه‌هایی برای راه اندازی LCDهای کاراکتری و LCDهای گرافیکی، پروتکل ارتباطی I2C، آی سی DS1307 و … وجود دارد و کاربر می‌تواند با زدن چند تیک در CodeWizardAVR از این کتابخانه‌ها استفاده کند. با استفاده از نرم افزار کدویژن می‌توان میکروکنترلر را پروگرام کرد. اگرچه نرم‌افزارهای دیگری نیز برای کدنویسی میکروکنترلرهای AVR وجود دارد و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند، ولی برای شروع کار با میکروکنترلرهای AVR نرم افزار کدویژن کافی است.

در این پست به آموزش نحوه دانلود و نصب نرم افزار کدویژن(CodeVisionAVR) برای شروع برنامه‌نویسی میکروکنترلرهای AVR می‌پردازیم.

جهت نصب نرم افزار در قدم اول فایل برنامه کدویژن را از لینک زیر دریافت کنید:

پس از دانلود، مراحل ذکر شده در ویدیو زیر را قدم به قدم انجام دهید تا نرم‌افزار بدون مشکل نصب و کرک شود:

بعد از نصب و کرک نرم افزار کدویژن، می توانید با دنبال کردن آموزش های ارائه شده در سایت، نحوه کار با این نرم افزار و کدنویسی میکروکنترلرهای AVR را به صورت گام به گام و از مقدماتی تا پیشرفته یاد بگیرید.